Bel met Teletolk knop

Bel-met-Teletolk_button_miniAls op een website een knop zoals hiernaast staat dan kan je deze organisatie gratis bellen via KPN Teletolk. Je kiest zelf of je met beeld of tekst wilt bellen en met een paar klikken heb je rechtstreeks telefonisch contact met de klantenservice, de assistent of de receptie van de organisatie die jij wilt bellen.

Geen kosten voor gebruikers

Klik voor Teletolk is gratis voor gebruikers van deze dienst. Doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking hoeven geen software te kopen, zij hoeven niet te registreren bij KPN Teletolk en zij betalen ook geen gesprekskosten. Deze kosten worden gedragen door de organisatie die je wilt bellen. Net als bij 0800-nummers.

afbeelding van de Klik voor Teletolk portaal.

Voor de eerste keer?

Klik voor Teletolk werkt op alle moderne webbrowsers, ook mobiel.

De webbrowser gebruikt WebRTC, geen plugin meer nodig!

Het maakt daarbij niet uit welke organisatie je wilt bellen. Zie je een Bel met Teletolk knop dan is de organisatie toegankelijk via Klik voor Teletolk op je computer en je telefoon en tablet!

bel-met-teletolk-powered-by-djanah-button

Hoe werkt Klik voor Teletolk?

Om contact op te nemen klik je op de “Bel met Teletolk” knop.

Webpagina met als voorbeeld van de gemeente Utrecht. Links onderaan de pagina is een blauwe met witte knop te zien met de naam "Bel met Teletolk". Deze knop opent dan een webpagina van Klik voor Teletolk.

Kies je communicatie voorkeur tussen Gebaren (NGT) of Tekst (RTT).

De Klik voor Teletolk pagina laat de logo zien van de organisatie of bedrijf. In dit geval als voorbeeld die van de gemeente Ede. De openingstijden van de teletolk dienst zijn weergegeven. Er zijn 2 knoppen zichtbaar, NGT om met de gebaren tolk in contact te komen en RTT om met de tekst bemiddelingsdienst in contact te komen. Klikken op deze knoppen activeert de web telefoon.

Klik op de groene “Bellen” knop om te verbinden met je contact.

Deze pagina bevat een logo top links en een bel knop top rechts. Het midden van het scherm is gevuld met je eigen video zoals de webcamera het ziet.

Het nummer wordt automatisch gebeld en de tolk komt bij het gesprek met je contact.

Het scherm laat in het midden een kleine scherm met je eigen video en groot scherm de gebarentolk. Rechtsboven is de rode "Ophangen" knop en daaronder de tekst van de tolk om tekstuale informatie te geven naast

Meer weten over het gebruik van teletolken?

Als je nog geen ervaring hebt met bellen via KPN Teletolk, kijk dan op www.kpnteletolk.nl en www.kwaliteitteletolk.nl. Op deze websites is veel informatie te halen (in gebarentaal en tekst) over teletolken.

Voorbeelden van websites

Bel-met-Teletolk_button_miniDeze websites laten zien op welke manier de digitale “Bel met Teletolk” knop op de contactpagina’s geplaatst kunnen worden.

demo-websites-screenshot